Rumbaba

Sweet Sicily avagy olasz édességek nyomában

Sweet Sicily avagy olasz édességek nyomában

Mandulás keksz - Merletti di mandorle

2017. szeptember 29. - Rumbaba07

Nos ez egy érdekes recept. Most először azt kell mondanom, hogy nem voltam elégedett a végeredménnyel. Mivel olaszul nem beszélek, az angol fordításra hagyatkozom, ha valamit furának találok vagy nem értek akkor megkérdezem Anyukámat aki beszél olaszul, és így össze tudjuk hasonlítani az olvasottakat. Mivel az angol szövegben vannak nyelvhelyességi hibák, így néha kicsit aggódom, hogy mennyire jó a fordítás, de eddig még nem szült katasztrófát a dolog. Most sem, bár kicsit "mérges" vagyok a könyvre. Elég szűkszavú sokszor 1-1 recept leírásánál, nem egyértelmű, hogy miként kéne kivitelezni valamit, és noha én fel szoktam magam találni, azért ez néha bosszantó, mert jelen esetben az lett a végeredmény, hogy a kekszek teljesen összefolytak a sütőben. Nem voltam szívbajos, szépen körbevágtam őket kisült állapotban, de azért ez így mégse ugyanaz... 

(Megjegyzem: a leírást én itt sokszor kiegészítem pár hasznos információval, ami esetleg segíthet, és nem írja a könyv.)

Hozzávalók:

  • 200 g puha vaj
  • 200 g cukor
  • 150 g liszt
  • 150 g tojásfehérje

A közepéhez:

  • 150 g cukor
  • 40 g liszt
  • 80 g olvasztott vaj
  • 90 g Calvados (én kihagytam)
  • 80 g szeletelt mandula

A sütemény két részből áll, az alaptésztából és a "középső részből". Először az utóbbit készítsük el, mert ennek pihennie kell 1 órát. Az olvasztott vajat keverjük el a liszttel és a cukorral, majd adjuk hozzá a mandulát, és tegyük félre pihenni.

A tésztához a vajat habosítsuk ki a cukorral, adjuk hozzá kis adagokban a tojásfehérjét, majd a lisztet, és alaposan dolgozzuk össze.

Sütőpapírral bélelt sütőlemezre kanalazzunk kis halmokat  a tésztából és a kanállal terítsük szét, hogy kb. 8 cm átmérőjű legyen. Egy evőkanálnyi "adag" bőven elég. Jó messzire tegyük egymástól őket, különben összefolynak (mint nekem). A "töltelék" eléggé összeáll, kézzel kis golyókat formáztam belőle, lelapítottam és belenyomtam a tésztahalom közepébe. 200 fokra előmelegített sütőben süssük aranybarnára.

Nem tűnik túl inycsiklandozónak, és én kicsit sokallom a vajmennyiséget (elég zsíros tapintásra is a keksz) de nem rossz.

22171646_10214544249459175_1777111647_o.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rumbaba.blog.hu/api/trackback/id/tr1112911903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása