Rumbaba

Sweet Sicily avagy olasz édességek nyomában

Sweet Sicily avagy olasz édességek nyomában

Baci panteschi, vagy valami olyasmi

2017. szeptember 30. - Rumbaba07

A Baci panteschi névnek nincs fordítása, ez egy tradicionális szicíliai édesség, amit állítólag egy szegény juhász talált fel. Nem volt pénze, hogy drága ajándékkal kedveskedjen a szerelmének, ezért cukorral megédesített egy kis ricottát (mondtam, hogy előkerül még) és virágformájú sült tésztába töltötte, majd ezt adta a kedvesének. 

Ehhez az édességhez egy speciális sütőalkalmatosság szükségeltetik, amit képen megmutatok, de ne keseredjünk el, nekem sincs ilyen, és habár nem lesz virágmintájú a sütemény, anélkül is nagyon finom lesz.

baci-panteschi-1.jpg

Ez egy palacsintához hasonló tészta egyébként amit úgy sütnek meg, hogy forró olajba mártják a sütőformát, majd belemártják a tésztába, és vissza az olajba. Így fog ilyen szép virágmintájúra sülni, nos a cimben a "vagy valami olyasmi"-vel próbáltam utalni rá, hogy nekem sem ilyen lett, ellenben nagyon finom édességet alkottam. Na nézzük:

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 4 tojás
  • 300 g liszt
  • 350 g tej
  • 4 g élesztő

A töltelékhez:

  • 300 g ricotta
  • 1 evőkanál cukor
  • fél citrom héja 

Először a tölteléket készítsük el, keverjük  el a ricottát a cukorral és a reszelt citromhéjjal.

A tésztához az összetevőket alaposan dolgozzuk össze, ügyeljünk rá, hogy ne maradjanak lisztrögök a keverékben, nyugodtan használjunk habverőt, elég híg lesz a tészta. Sütőforma híján én megpróbáltam először forró olajban kanállal kisütni, de nem igazán lett jó, úgyhogy a sütő mellett döntöttem. 3  szilikon sütőformát próbáltam, ez a fura mintájú lett a befutó. 200 fokon sütöttem őket aranybarnára.

22140514_10214550151126713_1646313001_o.jpg

Nagyon felpuffad a tészta a sütőben, és amorf lesz, ennél viszont csak a 3 csücsök puffadt fel, így a tölteléket a közepébe szépen bele tudtam helyezni. Sima kerek és madeleine formát próbáltam még, hát azok felpuffadtak a felismerhetetlenségig. Az ízük persze ugyanolyan jó, és fel is használtam őket kicsit másképp. Műanyag edénybe sorakoztattam őket, a maradék ricottás töltelékkel megszórtam, majd főztem vaníliapudingot (kicsit hígabbra, mint kell + 1 dl tejjel) meglocsoltam vele, majd újabb adag tészta és a tetejére is puding. Isteni lett. Noha ennek az eredetihez már nem sok köze van, de nem akartam, hogy kárba vesszen az a finom tészta.

A 3 csücskös verziót, amit sikerült a töltelékkel megspékelni, megszórtam porcukorral, az is mennyei lett. Mutatom is őket:

22140185_10214550019683427_1888956231_o.jpg

22197840_10214550018683402_474423336_o.jpg

Sajnos megfelelő felszerelés hiányában itt nem sikerült az eredeti szicíliai süteményt megalkotnom, megmutatom azért azt is, hogy milyen lenne. Egészen ropogósra pirul a tészta ezen a formán, majd ha kihűlt,  kettőt összeragasztanak a töltelékkel:

1067939.jpg

Néha tesznek a ricottához csokit is, ahogy a cassatelle-nél. A sütőforma hiánya senkit ne tántorítson vissza a recept elkészítésétől, mert tényleg nagyon-nagyon finom a töltött verzió és a pudingos is. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rumbaba.blog.hu/api/trackback/id/tr5712913457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krutzifix 2017.10.01. 16:20:33

Szal nyugodtan meg lehet próbálni egy ún. rózsa- vagy virágfánk sütővel. Gyakorlatilag az első képen az látható, és elég könnyen beszerezhető itthon is.

No name est omen 2017.10.01. 19:00:27

Kísértetiesen hasonlít a boldogi rózsafánkra, a ricottás közepétől eltekintve. Szóval nem nehéz a sütőformát beszerezni hozzá.
süti beállítások módosítása